NAV fele történő adatszolgáltatás
2020. július 1-től minden belföldi adóalany részére kiállított (belföldön teljesített ügyletről) adatot kell szolgáltatni a NAV részére. Az adatszolgáltatás előfeltétele: ügyfélkapus regisztrációval történő belépéssel el kell végezni a NAV Online számla oldalon a cég (egyéni vállalkozó) regisztrációját, majd ugyanitt létre kell hozni az un. technikai felhasználót.
Ehhez segítség:
- https://onlineszamla.nav.gov.hu/regisztracio/start
- http://download.dimenzio-kft.hu/doc/Online_szamla_regisztracio.pdf
A regisztrációt követően kell elvégezni az alábbi feladatokat a Szerviz→Beállítások→NAV Online számlázás menüpontban.
Belépést követően megjelenő első képernyőképen a Cégadatok automatikusan kitöltésre kerülnek a DimSQL főmenüjében rögzített adatok szerint – tehát a számla kiállító cég adatai.
Az ablak alsó részében a Kulcs mezőben kell beilleszteni az un. API kulcsot. Ez a számlát beküldő partnert azonosítja a számla továbbítását végző szerveren. Ezt e-mailben tudja igényelni (iroda@dimenzio-kft.hu. Amennyiben a DimAdmin regisztrációs űrlap online kitöltésével már regisztrált a dimadmin.dimenzio-kft.hu oldalon (számla továbbítást és NAV válaszüzenetek fogadását végző web szerver), ott belépve a kezdő képernyőn megtalálható az API kulcs.)
A kulcs bemásolása után automatikusan kitöltésre kerülnek a partnerre vonatkozó adatok (Partner ID=Védelmi kódok ablakban található sorszám, Név a Dimenzió Kft. szerződött partnere. A Cégadatok és az API mezőben levő cégnév nem minden esetben egyezik meg. Pl. könyvelőirodák esetében a számlát kiállító cég szerepel a képernyő felső részében, alul a könyvelőiroda neve.)
Az ablak kitöltése kötelező, ellenkező esetben nem lehet a következő oldalra lépni.
A Kilépés gomb választása esetén figyelmeztető üzenetet kap: nem fog a számlabeküldés működni!
Következő oldalon a Technikai felhasználó adatainál ki kell választani a NAV rendszert: Teszt vagy jellemzően Éles környezet, ill. Számla beküldés tiltása.
A technikai felhasználóra vonatkozó felhasználónév, jelszó, XML aláírókulcs és XML cserekulcs a NAV Online számla rendszerben történő regisztráláskor kapott adatok, ezeket kell a megfelelő mezőbe bemásolni.
A következő oldalon az Adattárolás módját lehet beállítani. Miután a számlák továbbítása a NAV felé a Dimenzió Kft. által bérelt szerveren történik, a felhasználó kérheti, hogy a NAV visszajelzését követően a számlára vonatkozó XML fájlt töröljük. A szerver az alábbi adatokat ebben az esetben is tárolja: beküldés dátuma, számla kiállító adószáma, neve, számla sorszáma, tranzakciós ID, NAV státusz (utóbbi kettő a NAV visszajelzése).
Kérjük, hogy a fenti választási lehetőségek jelölése előtt gondosan olvassák el az egyes variációkhoz írt információkat! Ha a szerződött partnerünk több cég számlázását végzi, a beállítás valamennyi cégére vonatkozik!
A választás módosítható, de kérjük megfontoltan döntsenek!
A NAV Online számlázás beállításának utolsó oldala összegzi az elvégzett beállításokat:
Az előző oldalakra történő visszalépéssel mód van a beállítások változtatására. A Mentés előtt el kell fogadni a beállítások tudomásul vételét, melyeket a Mentés tárol el.
A későbbiekben bármikor ellenőrizhetők a beállítások. Változatlanul hagyásuk esetén Kilépés gombbal tudjuk elhagyni a menüpontot, változtatás esetén ismét el kell fogadni az Összegzés oldalon a tudomásul vételt és Mentéssel befejezni a munkát.
Az elvégzett beállítások után a főmenüben a "nagyító" keresni fogja az adatszolgáltatásra kötelezett számlát.