Kihagyás

Kihelyezett pénztár

A Pénztár modul a DimSQL számviteli programrendszer részeként a házipénztárral kapcsolatos bizonylatok kiállítását, azok egyidejű vagy utólagos könyvelését, illetve az időszaki pénztárjelentés elkészítését teszi lehetővé.

A könyvelőirodák ügyfeleihez kihelyezett Pénztár modulok speciálisan működnek. A különállóan telepített pénztári állományokból átadhatók a pénztárbizonylatok a főkönyvi adatbázis részére, ahol megtörténik a könyvelésük.

Telepítés

  • Letöltés

    A programot a Dimenzió Kft. honlapjáról a Letöltések/DimSQL Demó oldalról tudjuk letölteni vagy közvetlenül az alábbi linkről: DimSQL25 Demó.

    Az linkre kattintva megjelenik egy párbeszédablak, ahol válasszuk a mentés opciót, majd adjuk meg a mentés helyét, pl: a számítógép C: meghajtóját. Az útvonal kijelölése után a Mentés gombra kattintva elindul egy DimSQL25_Setup.exe nevű fájl letöltése.

  • Telepítés:

    A gépünkre mentett DimSQL25_Setup.exe fájlt indítsuk el. (például: Start menü / Futtatás / Megnyitás: C:\DimSQL25_Setup.exe / OK).

  • Indítás:

    A program letöltése és telepítése után az asztalon megjelenik a DimSQL25 ikon. Az ikonra kattintva indítsuk el a programot, majd a megjelenő párbeszédablakban kattintsunk a Belépés (F10) gombra.

    A program a cégadatbázis választásra áll. Itt a Demo választása esetén egy számlatükörrel és nyitó adatokkal feltöltött állományban kipróbálható a program működése. Az Üres állományban a pénztárbizonylatok készítéséhez szükséges adatok megadása után elkezdhető a pénzmozgások rögzítése. A Demó működés feloldásához egy gépkódra és egy adókódra van szükség, melyeket aláírt szerződés esetén munkatársainktól lehet kérni.

Figyelem!

A főkönyv részére történő adatátadás működéséhez a főkönyvi állományban és a pénztári állományban eltérő forrásazonosítót kell beállítani. Ha több pénztári állomány ad át bizonylatot a főkönyvi adatbázisnak, a pénztári modulokban egymástól is eltérő forrásazonosítót kell megadni.

A forrásazonosítót a főképernyő Cégadatok gombjára kattintva tudjuk ellenőrizni, vagy megváltoztatni.

Indítási teendők

Főkönyvi számlaszám felvétele, nyitóegyenleg megadása

Ezekhez a lépésekhez a könyvelő segítségét kell kérni!

A Pénztár modul működéséhez elengedhetetlen, hogy a pénztár főkönyvi számlaszámát (vagy számlaszámait), illetve annak nyitóegyenlegét felvigyük a rendszerbe.

A főkönyvi szám felvitele a Törzsadatok/Számlák menüpontban, az Új gombra kattintva történik.

A felvitt számlaszámot (számlaszámokat) pénztári számlaként kell definiálni a Szerviz/Beállítások/Könyvelési és Számlaparaméterek menüpont Számlák oldalán.

A nyitóegyenleget a Főkönyv→Könyvelés→Pénztár napló menüpontban lehet rögzíteni a könyvelésben szereplő nyitóösszeg szerint.

További beállítások

Pénztár→Indítási teendők

Pénztár→Beállítások

Bizonylatok rögzítése

A szükséges beállítások elvégzése után megkezdhető a bizonylatok rögzítése: Pénztár→Könyvelés→Bizonylat készítés

Lekérdezések

A Pénztár modul Kivonatok menüpontjában lehetőség van a felvitt adatok listázására.

Pénztár→Kivonatok