Kihagyás

Ingyenes főkönyv

Ingyenes főkönyvi program indítási teendői

A program letöltése, telepítése és indítása

  • Letöltés

    A programot az alábbi linkről lehet letölteni: DimSQL25 Demó.

    Az linkre kattintva megjelenik egy párbeszédablak, ahol válasszuk a mentés opciót, majd adjuk meg a mentés helyét, pl: a számítógép C: meghajtóját. Az útvonal kijelölése után a Mentés gombra kattintva elindul egy DimSQL25_Setup.exe nevű fájl letöltése.

  • Telepítés:

    A gépünkre mentett DimSQL25_Setup.exe fájlt indítsuk el. (például: Start menü / Futtatás / Megnyitás: C:\DimSQL25_Setup.exe / OK).

  • Indítás:

    A program letöltése és telepítése után az asztalon megjelenik a DimSQL25 ikon. Az ikonra kattintva indítsuk el a programot, majd a megjelenő párbeszédablakban kattintsunk a Belépés (F10) gombra.

    A következő ablakban megjelennek a Demo programban lévő adatbázisok.

    Alapesetben egy Demo és egy Üres állomány van a programban.

    (Mind a Demó mind az üres állományra vonatkozóan a 2018-as évszám jelenik meg, még a létrhozott Próba - vagy saját cégnél - esetében az évszam a felhasználó által megadott év)

    Itt a Demo cég választása esetén egy adatokkal feltöltött állományban próbálhatjuk ki a program működését.

    A Demo állomány választása után a Rendben gombra kattintva lépjünk be a menü és adatkezelő felületre.

    Az Üres állomány nem tartalmaz adatot, a program regisztrálása után bármilyen cég könyvelésére használható.

A program regisztrálása

A 200 tételes ingyenes főkönyvi könyvelés használathoz a programot regisztrálni kell.

A főmenüben, a "Védelmi kódok" menüpontra kattintva, a gép azonosításhoz szükséges gépkódot kell kollégáinknak emailben elküldeni az iroda@dimenzio-kft.hu címre. A válasz emailben kapott feloldó kódot a Kulcs mezőbe írjuk be.

A sikeres regisztráció során a Kulcs melletti mezőben megjelenik a "Szabad főkönyv" felirat. A Mentés gombbal tároljuk a beírt kódot, és indítsuk újra a programot.

Az újraindítás után a Demo és az Üres állományokban a könyvelési modulok gombjai inaktívvá válnak.

Új cég létrehozása

A saját cég könyveléséhez szükségünk van a **cég adatbázisának létrehozás**ára. Az új cég létrehozásához lépjünk be bármelyik meglévő adatbázisban (DEMO, vagy ÜRES), a Szerviz→Adminisztráció→Új cég létrehozása menüpontba.

Kattintsunk a szöveges azonosító melletti tallózó gombra:

A Cégek ablakban kattintsunk az Új gombra:

Az Új cég létrehozása ablakban a Szöveges azonosító mezőbe írjuk be a cég rövid, ékezet nélküli azonosítóját (a program ebből képezi az adatbázis fájl nevét), majd a Megnevezés mezőbe a cég rövid nevét. Ezután kattintsunk a Rendben gombra!

A Rendben gomb után visszatérünk a Cégek ablakba, ahol már az új cég is szerepel.

Álljunk a felvett cég sorára és kattintsunk a Rendben gombra.

Az adatok kitöltése után visszatértünk az első ablakra, ahol a Szöveges azonosító, és a Megnevezés mező kitöltésre került.

A Megjegyzés mezőbe beírt adat a cégadatbázisok közötti választás során nyújthat majd segítséget (pl.: előtársaság, bejegyzés után, stb.).

Az aktuális könyvelési évet a rendszer felajánlja, ez természetesen átírható.

Az új adatbázis fájl nevét és létrehozásának helyét a rendszer szintén automatikusan képzi a megadott szöveges azonosító és a program helye alapján, de az "Automatikus képzés" funkció kikapcsolása után ez is módosítható.

Ha a beállított értékek megfelelőek, az új adatbázis létrehozását a Rendben gomb megnyomása hajtja végre.

Visszalépve a főmenübe, a "Cégadatbázis" gombra megjelenő ablakban láthatjuk, hogy a lista az új cég adatállományával bővült.

Saját cég könyvelése

Lépjünk be a létrehozott új cég adatbázisába. Ahhoz, hogy a saját cég könyvelését elkezdjük szükséges egy adókód kérése, emailben kollégáink adnak, a cég adószámának és nevének ismeretében.

Az adókódot a Főmenüben, a Cégadatok menüpontra kattintva, az alsó sorban, az adókód mezőbe kell beírni.

A cégadatok, adószám és adókód megadása után indulhat a főkönyvi könyvelés.